09/10/2013

Musang VS Kucing

Hari ni hari yang meletihkan sbb banyak perkara terjadi bila aku sampai kat umah. Bila sampai umah lepas balik keja..terkejut sbb adik aku bawak balik meow untuk dibela...dia bagi adiah kat adik bongsu dia...dah satu hal...sapa nak jaga mkn, minum dan berak dia plak....aku memang la minat dgn kucing tapi doktor dah nasihatkan supaya elakkan kucing sbb skrg ni ada allergic...so memang aku takkan pegang atau main2 dgn kucing tu....x sampai sejam je adik bawak balik...aku dah mula2 bersin....

inilah kucing yang di adopt.....comel la jgk....
then bila time tengah mkn dinner tetiba plak ada bunyi bising2 kat atas bumbung umah...kuat dan berdetum2 lak tu...aishhh...apa benda tu???...masing2 terdiam dan tertanya2....trus telefon JPA3 mai kat umah....dorang kata ada musang kat atas bumbung umah dok berlari....ni musang yg org selalu bela tu...besar jgk la then dorang cuba nak tangkap tetiba dia lari ke bumbung umah sebelah ...apa lagi alarm jiran tu pun berbunyi la.....bila naik bumbung umah sebelah ...musang tu dah larik....dah x dpt nak tangkap...harap2 lepas ni dia tak datang lagi sudah la.....
mcm ni la kot musang yg kat atas bumbung tu ...

8 comments:

  1. musang menakutkan :|
    jemput dtg blog saya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks fara sudi lawat blog ni...saya dah singgah blog Farah jgk..

      Delete
  2. Musang ? Mesti ganas kan ?
    Jom pergi blog Ina :D Ina dah follow sini ;)
    http://sebabakusabrina.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. sya ada bela musang. 2 ekor. mcm dlm gmbr tu la. seekor dah mati. yg lagi seekor da lepaskn sbb da liar. dlu boleh pegang smpai panjat ats bdn.

    ReplyDelete
  4. musang yg u bela tu ganas tak?... yg kat atas bumbung umah saya ni liar.....x tau canna boleh masuk dlm bumbung....garang sungguh.....bila nampak kita dia nak terkam je....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula2 je ok. boleh pegang. but lately dia da mula liar. da gigit jari bila hulur nk pegang dia. dia da besa so lpskn lah

      Delete
  5. .dulu pernah ada musang mati atas bumbung rumah.musang ni bangkai dia sangat busuk..lama gak hilang bau

    ReplyDelete